Υπέρ της ειρήνης του σύμπαντος κόσμου ευσταθείας των αγίων του Θεού Εκκλησιών και της των πάντων ενώσεως του Κυρίου δεηθώμεν...........Κύριε ελέησον.... المسيح قام ..... حقا قام ХРИСТОС ВОСКРЕСЕ .... ВОИСТИНУ ВОСКРЕСЕ
Σελίδες
▼
Δευτέρα 13 Δεκεμβρίου 2010
Γι' αυτούς που πέθαναν "ἐν πίστει" και περί της ψυχικής ωφελείας που προκύπτει από τις Λειτουργίες και τίς φιλανθρωπίες που γίνονται γι' αυτούς. ..................Του Αγίου Ιωάννου του "Δαμασκηνού" λόγος.
ΚΣΤ' Υπάρχουν μερικοί που λένε, ότι ο μακάριος και οικουμενικός φωστήρας και διδάσκαλος Βασίλειος λέει:"Μή πλανᾶσθε δέν ἀπατάται ὁ Θεός. Νεκρά ζῶα δέν προσφέρονται σέ θυσία. Ὁ Νόμος λέει νά εἶναι ζωντανό τό ζῶο τῆς θυσίας. Εἶναι δυνατόν νά κάνεις τραπέζι στούς ἀπεσταλμένους τοῦ Βασιλιά τά ἀποφάγια τοῦ τραπεζιοῦ σου; Δέν δέχεται ὅ,τι ἁπλῶς σοῦ περίσσεψε. Σύ μετά τήν κατασπατάληση τῆς ζωῆς σου, προσφέρεις ὅ,τι σοῦ απόμεινε;" τους απαντάμε τα εξής:
Σωστά ο Μέγας Βασίλειος και γράφει και διδάσκει· αλλά πρόσεξε σε ποιούς. Στους πλεονέκτες, στους άρπαγες, στους απάνθρωπους και άσπλαγχνους, όπως ο ίδιος ο Μέγας Βασίλειος επισημαίνει λέγοντας: "Κάνουμε συζήτηση με ανθρώπους πού έχουν πέτρινη καρδιά" και συνεχίζει απευθυνόμενος σ' αυτούς: "Στην ζωή σου επιδιώκοντας την τρυφηλότητα και ηδονή ούτε να κυττάξεις δεν ανεχώσουν τους φτωχούς. Όταν λοιπόν πεθάνεις ποια ανταπόδοση καλοσύνης σου οφείλεται; Σε ενοχλούσε του γείτονα το σπίτι! Ο πλεονέκτης δεν σέβεται τον χρόνο της ζωής του ούτε βάζει όρια στις επιθυμίες αλλά αυτές (οι επιθυμίες του) σαν φωτιά που τρέχει, κατατρώνε τα πάντα και τα κάνουν δικά τους, σαν ποτάμι που κυλάει ξεχειλισμένο και παρασύρει κάθε αντίσταση παίρνοντάς την μαζί του."
Και άλλα πολλά γράφει ο άγιος τα οποία τα γνωρίζουν όσοι διάβασαν τον λόγο και κατανόησαν ότι αφορά όσους, όχι απλώς δεν έδωσαν κάτι στους φτωχούς αλλά τους άρπαξαν και ότι αυτοί (οι φτωχοί) είχαν.
ΚΖ' Μη μου πει κάποιος, δεν είναι δυνατόν να βρεθεί τέτοιος άνθρωπος πλουσιώτατος και άσπλαγχνος!! Βρίσκεται και παραβρίσκεται. Σε κάθε εποχή υπάρχου. Τώρα θέλω να σας θυμήσω τον Πέτρο τον τελώνη που, στην εποχή του αειμνήστου αγίου Ιωάννου του Ελεήμονα, έφτασε από το άκρο της εγωϊστικής απανθρωπίας εις τελεία ελεημοσύνη και αγνότητα. Αναφέρεται στον βίο του ότι ασθένησε και έπεσε σε έκσταση και είδε την ζωή του να την "ζυγίζουν" (όπως προείπαμε) και να βαραίνει ο αριστερός δίσκος περισσότερο. Και ενώ βρισκόταν σε τρόμο από το γεγονός, ο άγγελός του έβαλε στην "ζυγαριά" ένα καρβέλι ψωμί, που ο Πέτρος είχε πετάξει απάνθρωπα στο κεφάλι ενός φτωχού, και παρά ταύτα αντισταθμίστηκε!Μετα από το όραμα αυτό ο Πέτρος έγινε ευσεβέστατος και έφτασε σε μέτρα αγιότητας.
ΚΗ' Φαίνεται, αναμφίβολα λοιπόν, απ' όλα αυτά για ποιούς ο άγιος Βασίλειος έγραψε τον λόγο. Άλλωστε σ΄ εκείνον τον καιρό είχε συμβεί και μεγάλη πείνα. Οι πλούσιοι νικώμενοι από την τσιγκουνιά έκρυβαν τον πλούτο, οι φτωχοί πέθαιναν από την ανάγκη! Ο άγιος Βασίλειος με τα ωμά και γοητευτικά, καταπληκτικά του λόγια, "άνοιξε" άφοβα τις αποθήκες των πλουσίων. Αν δεν μιλούσε έτσι, ούτε οι φτωχοί θα ζούσαν ούτε οι πλούσιοι θα γινόντουσαν ελεήμονες. Αυτός (ο άγιος Βασίλειος) αυτά.
ΚΘ' Εμείς, ας προσπαθήσουμε με όλη μας την δύναμη, την "φρικτή" και φοβερή ημέρα της δευτέρας Παρουσίας του Χριστού να μη κατηγορηθούμε από τους οικείους μας, ότι τους ξεχάσαμε. Πολύ περισσότερο όσοι είχαν εντολή και παράκληση γι' αυτό. Εκείνη την ημέρα θα γνωρίζει ο ένας τον άλλον, όχι από το σχήμα της σωματικής παρουσίας αλλά από εσωτερική ψυχική όραση. Αν απορείς πώς θα γίνει, άκουσε τον Χριστό στην παραβολή του φτωχού Λαζάρου να το λέει καταφάνερα. Σήκωσε, λέει, τα μάτια του ο πλούσιος και γνώρισε τον φτωχό Λάζαρο που βρισκόταν στην αγκαλιά του Αβραάμ, όπως επίσης ότι γνώρισε και τον Αβραάμ! Μη μου πει κάποιος είναι παραβολή και δεν είναι σίγουρο! Οι παραβολές του Χριστού αναφέρονται αναγωγικά σε πραγματικά θέματα που θα ζήσουν οι ακροατές οπωσδήποτε.
Λ' Ο άγιος Ιω. ο Χρυσόστομος λέει ότι, όχι μόνον τους γνωστούς μας θα δούμε αλλά και αυτούς που ποτέ δεν είχαμε δει με τα μάτια μας, και αυτούς θα τους γνωρίσουμε. Ούτε τον Αβραάμ, ούτε τον Ισαάκ, ούτε τον Ιακώβ ούτε τους παλαιούς πατέρες, ούτε τους προφήτες, ούτε τους αποστόλους και μάρτυρες είχαμε δει ποτέ, αλλά όταν θα συναντηθούμε μαζί τους σε κείνο το φοβερό παγκόσμιο πανηγύρι, θα πούμε: να ο Αβραάμ, να ο Πέτρος και ο Παύλος, και οι απόστολοι. Να ο Δαβίδ και Προφήτες. Να ο πρόδρομος Ιωάννης και ο Στέφανος ο πρωτομάρτυς.
Ο άγιος Βασίλειος στον λόγο του για τους πλεονέκτες λέει: "Δεν φοβάσαι την κρίση του Θεού; Θα είναι γύρω σου και θα σε καταγγέλουν όσοι αδίκησες! Όπου και να γυρίσει τότε το βλέμα σου θα έχεις ζωντανές εικόνες των κακών που έκανες. Από την μία ορφανά, από την άλλη χήρες. Από εδώ φτωχοί που εξευτέλισες, υπηρέτες σου που βασάνισες, από εκεί γείτονες που εξόργιζες με τις αδικίες σου!!
ΛΑ' Ο δε άγιος Εφραίμ ο μύστης της Δευτέρας του Χριστού Παρουσίας, λέει: "Τότε τα παιδιά θα κατακρίνουν τους γονείς ότι δεν τους είδαν να κάνουν τα έργα του Χριστού. Θα βλέπουν τότε οι ταλαίπωροι τους γνωστούς τους και όταν κάποιος (από τους γνωστούς) θα πορεύεται στα δεξιά του Χριστού, θα θρηνούν τον αποχωρισμό και την δική τους κατάσταση". Ο άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος λέει: "Τότε θά δῶ τόν Καισάριο λαμπρόν ἔνδοξο εὐτυχισμένο, ὅπως καί μοῦ φάνηκε ὅταν τόν εἶδα καθ' ὕπνους". Ο δε θεμέλιος της Εκκλησίας ο περιφανής στα έργα και στα λόγια Αθανάσιος, λέει τα εξής γι' αυτούς που πεθαίνουν "ἐν Κυρίῳ": Ο Θεός χάρισε επιπλέον στους σωζομένους και την δυνατότητα (μέχρι να γίνει η κοινή Ανάσταση) να υπάρχουν μαζί και να είναι ευτυχείς από την συναναστροφή και από την προσδοκία της σωματικής Αναστάσεως και αρτιώσεώς τους ως ανθρώπων και από την προσδοκία των μελλόντων αγαθών.
Οι αμαρτωλοί στερούνται μιας τέτοιας παρηγοριάς αφού ούτε μεταξύ τους δεν γνωρίζονται. Σ' εκείνο λοιπόν το παγκόσμιο θέατρο, καθώς θα είναι εμφανείς οι πράξεις όλων, θα είναι επίσης και τα πρόσωπα όλων γνωστά απ' όλους, μέχρις ότου γίνει η τελική κρίσις και πορευθεί καθένας στην κατάσταση που "ετοίμασε" για τον εαυτό του. Οι δίκαιοι μαζί με τον Χριστό και μαζί με τους αδελφούς τους, οι δε αμαρτωλοί στην κόλαση όλοι μαζί αλλά άγνωστοι μεταξύ τους! Όπως είπαμε, έχουν στερηθεί και από την παρηγοριά της ανθρώπινης παρουσίας!
ΛΒ' Πόσο μεγάλη ντροπή θα βιώνουν οι κολασμένοι όντας καταφανείς σε όλους. Θα ζουν μεγίστη ντροπή επειδή και θα γνωρίζουν και θα γνωρίζονται, αφού βεβαίως ντρέπεται κανείς αυτούς που τον γνωρίζουν· ανάμεσα σ' αγνώστους όπως όλοι ξέρουμε δεν υπάρχει ντροπή. Είναι αναμφίβολο και αναντίρρητο ότι θα είμαστε όλοι γνώριμοι και φυσικά στα μάτια του καθενός θα είναι ορατές οι αμαρτίες όλων.
ΛΓ' Ουαί και αλοίμονο λοιπόν σ' όσους είναι όπως και εγώ στην "αριστερή πλευρά" του Δεσπότου Χριστού!
Πανευτυχείς και μακάριοι όσοι θα τους πάρει ο Χριστός "στα δεξιά" του και θα ακούσουν την μακαρία και ευλογημένη φωνή "εἴσελθε, δοῦλε, εἰς τήν χαράν τοῦ Κυρίου σου".
Μακάρι να αξιωθούμε ΟΛΟΙ να την ακούσουμε όσοι "φυλάξαμε" την πίστη στον Χριστό.
Μακάρι να ζήσουμε τα αγαθά της Βασιλείας του Θεού που δεν τα έχει δει ανθρώπινο μάτι και δεν έχει μπορέσει να τα σκεφτεί ανθρώπινη καρδιά ποτέ, ούτε έχει ακούσει γι' αυτά ανθρώπινο αυτί.
Αμήν. Γένοιτο Δέσποτα Ζωοδότα· με τις πρεσβείες της Πάναγνης Μητέρας Σου και των αΰλων και σεβασμίων αγγέλων και πάντων των αγίων Σου, Χριστέ Λόγε, των ευαρεστησάντων Σοι απ' αιώνος.............. ΑΜΗΝ.
http://www.enoriako.info
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου