Σελίδες

Κυριακή 5 Μαρτίου 2017

6 Μαρτίου, Η εύρεση του Τιμίου Σταυρού, οι εξ Αμορίου 42 μάρτυρες,



Η εύρεση του Τιμίου Σταυρού
Πάμε, τώρα, εις τάς 6 Μαρτίου. 5 σήμερα . Αύριο , δηλαδή να πούμε λίγα λόγια, για τους Αγίους που γιορτάζουν αύριο 6 Μαρτίου έχομε ένα μεγάλο εκκλησιαστικό γεγονός, την εύρεση του Τιμίου Σταυρού από την Αγία Ελένη, στα 326 μ.Χ., και την εύρεση των τιμίων ήλων των καρφιών. Αλλά αυτή τη γιορτή η Εκκλησία την έβαλε στη μέση της σαρακοστής. Κι έχομε την εορτή της σταυροπροσκυνήσεως. Κι είναι ακριβώς η προσκύνησης του Τιμίου Σταυρού, που εύρε η Αγία Ελένη επειδή είν επίσημη γιορτή. Κι επειδή πάντοτε ο Μάρτης πέφτει σαρακοστή κι επειδή καθημερινή δεν μπορούμε να κάνομε λειτουργία, έκτος Σαββάτου και Κυριακής, τι κάνει η Εκκλησία; Μεταθέτει όλες τις γιορτές, που πέφτουν από Δευτέρα μέχρι και Παρασκευή, στο Σάββατο η στην Κυριακή επί το επισημότερον για να μπουν εκεί που έχει Θεία Λειτουργία γιατί τις άλλες μέρες δεν γίνεται γίνεται Προηγιασμένη Θεία Λειτουργία γιατί είναι πένθος. Αλλά και στο πένθος θέλομε τον Νυμφίο και πως τον παίρνομε τον Νυμφίο; Μες στο πένθος παίρνομε και τον Νυμφίο Χριστό. Όταν θέλομε, να πάρομε τον Νυμφίο και στη χαρά και στο πένθος και πιο πολύ στο πένθος. Τον έχομε ανάγκη. Αλλά ας φύγομε απ’ αυτό τη μεταθέτομε τη γιορτή. Θα πούμε τότε γι αυτό. Στή μέση της σαρακοστης η σταυροπροσκύνηση είναι στην ουσία η εύρεση του Τιμίου Σταυρού και η προσκύνηση του από την Εκκλησία και τους πιστούς, όλων των αιώνων έτσι. 

Οι εξ Αμορίου 42 μάρτυρες
Έχομε, όμως, και κάποιους Αγίους. Σαρανταδύο άρχοντες. Τον έννατο αιώνα, στο Αμόριο της Φρυγίας της Μικρασίας. Αξιωματικοί και προύχοντες, συνελήφθησαν, καθώς επολιορκήθη το Αμόριο από τους σαρακηνούς. Τον έννατο αιώνα, επί Θεοφίλου του αυτοκράτορος, του Εικονομάχου. Συνελήφθησαν και τους πήρανε οι σαρακηνοί αιχμαλώτους, αφού κατέστρεψαν το Αμόριο το Αμόριο είναι η Κωνσταντινούπολη της Φρυγίας. Τόσο μεγάλη και σπουδαία πόλις ήταν το Αμόριο. Ας διαβάζομε λίγο Ιστορία έγινε αυτό το 838 μ.Χ. τους πήγανε στα βάθη εκεί που είναι σημέρα η Βαγδάτη και τους κακοποίησαν άμετρα τους άρχοντες αυτούς τους έβαλαν στη φυλακή, αρρώστησαν εκείνοι από τη μεγάλη κακοπάθεια και τη στέρηση και την πείνα και τα βάσανα, κι όμως, μέχρι το τέλος, βάστηξαν όλο το βάρος των παθημάτων και των ασθενειών τους με γενναίο φρόνημα και με ηρωικές ψυχές. Κι αφού είδαν κι απόειδαν οι βάρβαροι, πως δεν μπορούσαν να τους αλλάξουν, να τους κάνουν μουσουλμάνους μουσουλμάνους! Σημέρα εδώ έχουν έλθει όλες οι δυνάμεις να μας κάνουν μουσουλμάνους να αρνηθούμε, να χαλάσομε το γάμο. Βαράνε είδατε με τα συμβόλαια; δεν έφτανε ο πολιτικός, κάνανε τον πολιτικό να διευκολυνθούν εγώ συμφωνώ. Αλλά όχι και τ άλλα. Δηλαδή, δεν Θα μείνει τίποτα; δεν θ άφήσομε τίποτα; δεν Θα μείνει τίποτα όρθιο; μας έρχεται η άθεη Ευρώπη, οι εδώ άθεοι, και συγκροτούν μέτωπο; Εμείς θα τους απαντήσομε, όπως είπα και προχθές στον σταθμό της Εκκλησίας, με την ενάρετη ζωή μας με την λαμπερή ζωή μας με τη μεγάλη μας πίστη και με την ομολογιακή μας συμπεριφορά. Ας μιλάμε κι εμείς. Ας λέμε για το ευαγγέλιο. Ας λέμε για την πατρίδα. Ας λέμε για την πίστη. Ας λέμε για την ιστορία μας. Ας λέμε για τους Αγίους μας. Ας λέμε για τον Χριστό μας. Ας λέμε για την Παναγία μας. Ας επιμένομε. Ας επιμένομεί ας διαμαρτυρόμεθα και σε όλους και σε πάντες είμαστε ελεύθεροι οι Έλληνες είμαστε ελεύθεροι, ακόμα. Κι από την Εκκλησία μας κι από την πολιτεία μας και τους ευχαριστούμε. 
 Ας διατρανώσομε κι εμείς την πίστη μας και στην πατρίδα και στη Μακεδονία μας, που ναι Ελληνικότατη. Η Ελλάς εστί και η Μακεδονία , λέει ο Στράβων απ’ τ αρχαία χρόνια Ελλάς εστίν. Η Μακεδονία είναι η Ελλάδα της Ελλάδος οι ξένοι το ξέρουν και οι άλλοι το ξέρουν, και γι αυτό, ακριβώς, επειδή είναι η Ελλάδα της Ελλάδος, θέλουν να μας την αρπάξουν και θέλουν και την υπογραφή τη δική μας, αν μας περάσουν για βλάκες και το κάνομε. Αλλά , ο,τι κι αν κάνουνε, να ξέρουν ότι η Ελλάδα είναι του Χριστού. Κι η Μακεδονία του Χριστού και του Αγίου Δημητρίου. Κι όχι μόνο και του Παύλου Μελά και όλων! Και μην τα βάνουνε μ’ αυτούς, αν θέλουνε, γιατί θα τους φανεί ο ουρανός σφοντύλι, κάποια στιγμή. Θα τους φανεί ο ουρανός σφοντύλι! Εμείς είμαστε ανάξιοι κι αμαρτωλοί. Αλλά έχομε ισχυρότατους συμμάχους μεθ ημών ο Θεός γνώτε έθνη και ηττάσθε , θ άρχίσομε να τους λέμε την Καθαρά Δευτέρα. γνώτε εθνη και ηττάσθε. Εάν γαρ πάλιν ισχύσητε, και πάλιν ηττηθήσεσθε. αν νικήσετε, και πάλι θα νικηθείτε. Θα ηττηθείτε, για την ακρίβεια. Οτι μεθ ημών ο Θεός. Ησαϊας ο προφήτης. Το ότι σημαίνει διότι γιατί είναι μαζί μας ο Θεός, ισχυρός, εξουσιαστής, άρχων ειρήνης, πατήρ του μέλλοντος αιώνος . Ησαϊας εκεί γι αυτό πιστοί να είμεθα όσοι πιστοί και πιστοί να γινόμεθα και καλύτεροι να γινόμεθα και μετανοημένοι χριστιανοί. Αμαρτωλοί είμαστε να προχωρούμε και να μη φοβούμεθα τίποτα. Παρά μόνο τον εγωιστή εαυτό μας και τον πονηρό διάβολο. Ας τρέχομε στον Χριστό, να μας παίρνει Εκείνος τον εγωισμό και να μας κάνει ταπεινούς και πράους και να μας φυλάττει από τον πονηρό, όπως Τον παρακαλούμε στο Πάτερ ημών. Λοιπόν και αυτοί οι Άγιοι, των οποίων τα ονόματα είναι, οι πρώτοι, τουλάχιστον, Θεόδωρος , Κωνσταντίνος, Κάλλιστος, Θεόφιλος και Βασσόης, και οι σύν αύτώ, σαράντα δύο οι μάρτυρες. Σαράντα δύο πατριώτες. 
Σαράντα δύο λεβέντες γιατί αυτοί τους έλεγαν ν αλλάξουν την πίστη τους, οπότε θ άλλαζαν και τον Ελληνισμό και την ορθοδοξία και χάνοντας την ορθόδοξη πίστη, χάνομε και τον Ελληνισμό γιατί εδώ στην πατρίδα μας αυτά τα δύο πάνε μαζί. Δύο σε συσκευασία ενός. Αυτή είναι η ουσία. Πάνε μαζί μόνο γι αυτό και οι αριστεροί, οι διάφοροι εδώ βλάκες, μας λένε να χωρίσουμε την Εκκλησία από την πολιτεία μ’ αφού οι πολίτες της πολιτείας και τα μέλη της Εκκλησίας τι κάνουν; Ταυτίζονται. Το καταλαβαίνετε αυτό, τι λέω; Ταυτίζονται! Ταυτίζονται! Μόνο αν αλλάξουν. Αν όλοι οι Έλληνες γίνουν όλοι ειδωλολάτραι και μείνουμε χωρίς, τότε να γίνει η Εκκλησία η Μαρτυρική να γίνει η Εκκλησία η Μαρτυρική! γιατί, αν η Εκκλησία δεν έχει την προστασία των ορθοδόξων χριστιανών της πολιτείας... Γιατί; οι πολιτικοί μας ορθόδοξοι δεν είναι; Είπε κανείς ότι είναι αιρετικός; Είπε κανείς φανερά τίποτα; Μέσα του, τι κάνει, δεν το ξέρω ούτε εσείς ξέρετε, εγώ τι πρεσβεύω μέσα μου ούτε εγώ ξέρω, τι πρεσβεύετε εσείς μέσα σας. Στο φανερό, τι κάνομε; Δείχνομε αυτό. Ορθόδοξοι είναι. πως θα τ άλλάξομε αυτό το πράγμα; πως θα αλλάξομε του Μεγάλου Κωνσταντίνου, του Μεγάλου Θεοδοσίου, των Βυζαντινών αυτοκρατόρων, την απόφαση; Πως θα αλλάξομε την απόφαση του Μεγάλου Καποδιστρίου, ο όποιος συνέχισε το Βυζαντινό δίκαιο και τον Βυζαντινό τρόπο υπάρξεως, γι αυτό κι οι Ευρωπαίοι κι οι δικοί μας, τότε, τον σκότωσαν; Έτσι είναι γιατί, αλλοιώς, άμα δεν υπάρχει αυτή η προστασία των Ελλήνων ορθοδόξων χριστιανών, πολιτών και πολιτικών, για την Εκκλησία, τη μάνα τους, το σπίτι τους... Αυτό. Ταυτίζονται, παιδιά, αυτά να το ξέρετε. Ξέρεις Τι θα κάνουν οι βάρβαροι, τότε, που δεν μας θέλουν; Θα μπαίνουν μές στη λειτουργία, άμα τώρα κάνομε αυτό, και θα μας κατουράνε, αυτό, θα μας κάνουν ο,τι θες, θα μας κτυπάνε, θα μας σκοτώνουν. Τώρα δεν μπορούν να το κάνουνε γιατί μας προστατεύει και το Σύνταγμα κι οι νόμοι του κράτους το κράτος είναι χριστιανικό. Το μόνο κράτος στον κόσμο, που ναι αμιγώς ορθόδοξο, είναι η Ελλάς και η Κύπρος γι αυτό τα βαράνε αυτά συνεχώς.
Δεν το ξέρετε; τα βαράνε, γιατί έχουν καρύδια και βγάζουν κάτι ψευτοπεριοδικά, ο Ταχυδρόμος , προχθές, του Λαμπράκη, κυκλοφόρησε, κι έλεγε κει πέρα σε ποιά θρησκεία πιστεύομε κι έλεγε τα κατά της θρησκείας μας, τα κατά αυτά.. μην τα διαβάζετε αυτά μην τ ακούτε αυτά. Κι άμα τα διαβάζετε, να απαντάτε, σας παρακαλώ να παίρνετε και την εφημερίδα είναι καιρός πιά που πρέπει να ομολογούμε είναι καιρός που πρέπει να φωνάζουμε. Αρκετά κάτσαμε, αρκετά λουφάξαμε, αρκετά κάναμε ευγένεια. Υπάρχει και κατά Θεόν αναίδεια, λένε τα βιβλία έτσι, από κει και πέρα οπως κάνουν οι άλλοι. Αυτοί τους πήγαν κει πέρα, οι επίσημοι, τώρα, αυτοί, άρχοντες, στρατιωτικοί και πολιτικοί άρχοντες. Διοικητές. Ήταν, τότε, η Εκκλησία και η πολιτεία μαζί, όπως και τώρα είναι οπως και τώρα είναι! γι αυτό ευχόμεθα υπέρ του φιλοχρίστου στρατού μας. και υπέρ του ευσεβούς ημών έθνους και κράτους και γένους. Όπως και να το πούμε, το ίδιο είναι ευχόμεθα είμαστε μαζί. Θέλουν να μας χωρίσουν. Λέει ο Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός: Θα ρθει καιρός, που δεν Θα υπάρχει αυτή η αρμονία μεταξύ κλήρου και λαού. Αυτό κάνουνε. Κτυπάν τους δεσποτάδες οι άλλοι οι αναμάρτητοι οι δεσποτάδες είν οι πατεράδες μας .Όλοι καλοί είναι. Καλοί είναι. Κι άμα δεν είναι καλοί, ο Θεός έχει γι αυτούς , είπα προχθές, στον σταθμό, που λέει ο Παπαδιαμάντης έχει το άμετρον έλεος ο Θεός εμείς τους έχομε πατέρες. Τους πατέρες μας τους διαπομπεύουμε; όχι. Κλαίμε, άμα έχουνε μια αρρώστεια, μια δυσκολία η ένα ελάττωμα. Τους βάνομε και τους άλλους, να κλαίνε και τους άλλους, να προσεύχονται. Ε! να ξυπνήσομε, λοιπόν μην αφήσομε στους ακραίους την τύχη της Ελλάδος. όχι ενενήντα πέντε τοις εκατό είμαστε ορθόδοξοι και Θα επιμείνομε, τιμώντας τους πατέρες μας που έπεσαν υπέρ πίστεως και πατρίδος και στους βαλκανικούς πολέμους και στη Μικρασία και στο Σαράντα και στον επάρατο εμφύλιο. Τον ξενοκίνητο εμφύλιο. Δεν τον κάναμε εμείς τον εμφύλιο. Απ έξω ήλθαν, Γιουγκοσλαβίες, Βουλγαρίες, κλπ και μας βάλανε, μας άναψαν φωτιές έτσι. Τα πλήρωσαν το 99, όμως, η Σερβία και οι υπόλοιποι μας τα πε ο πατήρ Παΐσιος μάς κάνανε τότε ζημιά , λέει ο πατήρ Παΐσιος. Του έχουνε βγάλει ένα βιβλίο ο γέροντας Ισαάκ ένα χοντρό. Αν το χετε, διαβάστε το τα λέει. 
Ήταν στρατιώτης ο πατήρ Παΐσιος. Υπηρετούσε και τους τα ψαλλε, τους τα λεγε για καλά έτσι όλοι, τότε, οι γενναίοι, όλοι βοήθησαν γι αυτό, λέει ο μεγάλος εθνικός ποιητής μας Κωστής Παλαμάς, πως θα μας δικάσουν οι νεκροί και οι αγέννητοι οι νεκροί, που έπεσαν υπέρ πίστεως και πατρίδος! Κι αν εμείς δεν κάνομε το καθήκον μας απέναντι στην πίστη και στην πατρίδα, αλλά και τα παιδιά μας που έρχονται, οι αγέννητοι, που περιμένουν να πάρουν από μας, πίστη και πατρίδα να πάρουν. Βλέπετε τα παιδιά μας, πως κάνουνε; δεν θέλουν τα σχολεία. Τι σχολεία είν αυτά; Μπορεί να τα κάψουν κιόλας. Αν δεν τα καίνε, μπράβο τους! Βέβαια. Τι σχολεία είν αυτά; Τι διδασκαλίες λένε μέσα στην εκπαίδευση, όταν διδάσκουν; Τι βλακείες λένε; Θα ξεσηκωθούν τα παιδιά κι από κει και πέρα θα ρθεί το καλό. Θυμηθείτε με εγώ προφήτης δεν είμαι, αλλά έχω λίγη πείρα και καταλαβαίνω έτσι. Τι πράγματα είν αυτά; Αρχίσαμε όλοι, να μαϊμουδίζουμε, αυτό.. μπήκαμε στην Ευρώπη κι αυτό.. γι αυτό το πράγμα μπήκαμε στην Ευρώπη; Ο γέροντας λέει: να μπούμε στην Ευρώπη, να μας δώσουν χρήματα, να μας προστατέψουν, αλλά να τους δώσουμε κι εμείς κάτι γιατί δεν τους γυρίζουμε πίσω τα χαρτιά και τις εγκυκλίους που στέλλουν για το ένα και για το άλλο, γιατί θέλουν να κάνουν ένα άθεο, λαϊκό κράτος; Ένα άθεο, έτσι ο μητροπολίτης Φιλίππων, προχθές, στον σταθμό της Εκκλησίας της Ελλάδος, αυτό είπε: Τα στέλλουν αυτά, για να κάνουν ένα άθεο, λαϊκό κράτος. Το οποίο δεν σέβεται τίποτε. Δεν θέλει τίποτε. Θέλουν να μας διαλύσουνε. Ο μόνος χώρος, η μόνη όαση, έμεινε, εδώ πέρα, η ορθόδοξη Ελλάς οι άλλοι είναι τρελλαμένοι όλοι. Δεν τους είδατε, που είναι τρελλαμένοι, σ’ όλα τα αυτά; Τι γίνεται; Κι αυτοί οι κακόμοιροι είναι καλοί οι περισσότεροι και περιμένουν κι αυτοί ένα κλωνάκι. Περιμένουν μια όαση. Ας κρατήσουμε την όαση αυτή. Την Ελλάδα. που τα αρχαία χρόνια εφώτισε τον κόσμο, με τον πολιτισμό τον υπέροχο έκεινο. Τον κοσμοκεντρικό πολιτισμό του Μεγάλου Αλεξάνδρου και των προ αυτού και εφώτισε και φωτίζει τον κόσμο, με την ορθοδοξία. Το Βυζάντιο Τι ήτανε; Η ορθοδοξία στην πράξη ήταν, αδελφοί έπεσε το Βυζάντιο, ως πολιτικός σχηματισμός, και τι ήλθε μετά; Ήλθε στη συνέχεια... Η Εκκλησία συνέχισε να υπάρχει μέσα στη σκλαβιά και πήρε στον κόρφο της η Εκκλησία, στην αγκάλη της, τι πήρε; Το εθνος των Ελλήνων. Πήρε το έθνος και το γένος των Ελλήνων και τι έγινε η Εκκλησία μας στα χρόνια της σκλαβιάς, τη Μεγάλη Παρασκευή του γένους; Τροφός και φρουρός. Ποιά είναι η τροφός; Η μάνα. Ποιά είναι φρουρός; Η μάνα είναι το σπίτι ορφανεύεται από μάνα, λέγαν οι παλαιοί. Κι όχι από πατέρα, κυρίως οι πατεράδες είναι στα έξω. Υπουργός Εξωτερικών. Τώρα έγινε κι η γυναίκα Υπουργός Εξωτερικών και πάμε, ένεκα μαρξ, κατά Ισραήλ. Χέ...χέ.. γελάτε, έ; Τέλος πάντων. Αυτά. Πολλά είπα, αλλά, πέρασε και η ώρα, αφήσαμε τους Αγίους με πιάνει και μένα, καμιά φορά. Ξέρεις, στενοχωριέμαι, πατέρες και αδελφοί εγώ σας εξομολογούμαι και εξομολογούμαι οικουμενικά ο,τι έχω να το πω, το λέω μπροστά σας και τα σφάλματα μου και τα καλά μου και τον πόνο μου και τη στενοχώρια μου. Κι αν αδικώ και κανένα, ας με συγχωρέσει.
 Άνθρωπος είμαι κι εγώ. Αλλά , σημασία έχει το κίνητρο. Κίνητρο είν η πίστη και η πατρίδα ο Μακρυγιάννης έλεγε: Όποιος κάνει κακό στην πατρίδα μου και στη θρησκεία μου, θα τον φάω. Αν βρίσει τον πατέρα μου και τη μάνα μου, καλά κάνει μπορεί κι αυτοί να τον έβρισαν . Η θρησκεία μας και η πατρίδα μας δεν μας έβρισε ποτέ μας τίμησε πάντοτε και μας έχει και μας καλοέχει και μας νταντεύει συνεχώς έτσι. Ας ξυπνήσουμε. Πρώτα εγώ γιατί για όλα αυτά ποιος φταίει; Εγώ μιλάω εκκλησιατικά πάντοτε εμείς φταίμε τους αφήσαμε, τους αφήσαμε, μας τα πήραν όλα. Που ν ο πάτερ Πορφύριος; 1984. Σε μένα το πε και σ’ άλλους, που είχαμε πάει. Τους αφήσατε , λέει, και σας τα πήραν όλα και τώρα εσείς χειροκροτάτε τη δημοκρατία και τώρα δεν μπορεί κανείς να μιλήσει ούτε ότι η Μακεδονία είναι Ελληνική ούτε ότι η Μακεδονία είναι αυτό. Κανείς να μη βγει. Πουθενά. Σιωπάν όλοι. Κι αφήνουνε στον Καραντζαφέρη να κάνει αυτό, ας πούμε, εκεί πέρα. Κι αφήνουνε στους άλλους της Χρυσής Αυγής και στους υπόλοιπους, που μπράβο τους που το κάνουνε μέχρις ενός σημείου, είναι πατριώτες εμείς οι άλλοι, να μη μιλήσομε; Ο αρχιεπίσκοπος, τι να πει ο άνθρωπος; Θα τον αρχίσουν να τον βρίζουν και αυτόν, όπως έκαναν και με τον Χριστόδουλο τον αείμνηστο εκείνοι οι οποίοι δεν είναι ευχαριστημένοι με τίποτα όπως και να λέει. Δεν μιλάει ο αρχιεπίσκοπος; δεν μιλάει μιλάει ο αρχιεπίσκοπος; Μιλάει ο αρχιεπίσκοπος. Τι είν αυτό το πράγμα; Στριγγλισμός. Δεν είναι ευχαριστημένοι με τίποτα! Χαλασμένοι κι αυτοί. Σαν τις μύγες οι μύγες πάνε στις πληγές και υστέρα πάνε κι ακουμπούν εκεί που ξέρετε οι μέλισσες πάνε πάντα στα λουλούδια και παίρνουν το καλύτερο και κάνουν το μέλι το όποιο μας το δίνει δώρο ο Θεός, το τρώμε, και τι κρατάει ο Θεός για τον εαυτό του απ’ το μέλι; το κερί. Την κερήθρα. Χέ... Είδες τι ταπεινός είν ο Χριστός; Δίνει σε μας το μέλι και για τον εαυτό Του κρατάει την κερήθρα, που πάλι του προσφέρομε δώρο, για να πάμε με μούτρα στην εκκλησία γι αυτό του βάζομε το κεράκι να βάνετε κεριά, παιδιά. 
Κι άμα δεν έχετε χρήματα, να βάνετε κεριά. Η Εκκλησία δεν είναι χρηματιστηριο είν το σπίτι μας να βάνετε κεριά! Κι άμα έχετε, βάζετε. Δεν έχετε; μην τα βάζετε ποτέ. Η, δεν θέλετε; μη βάζετε και τα ονόματα που φέρνετε, αν έχετε, να βάλετε κάτι; Βάλτε για την ψυχή των γονέων σας. Δεν έχετε; Μή βάζετε. Δώστε τα ονόματα των πεθαμένων σας. Δεν φταίνε οι πεθαμένοι, άμα εμείς είμαστε βλάκες οι πεθαμένοι ξέρετε πως περιμένουν; Σαν τους φυλακισμένους, έλεγε ο Ιερός Χρυσόστομος. Άμα έχουνε κανά γράμμα, κανά δέμα, καμιά είδηση απ’ τους δικούς τους, άμα έχουν κανένα δώρο, άμα έχουν κανένα πακέτο τσιγάρα, άμα έχουν και ναρκωτικά, έστω, στο κάτω κάτω, άμα έχει το βάσανο του ο άνθρωπος, ξέρεις ο άλλος γιατί το πίνει αυτό; Εγώ πάω στο βάθος των πραγμάτων και δεν δικαιολογώ τα ναρκωτικά. Δικαιολογώ τον πόνο του άνθρωπου. Κι άμα είναι τόσο μεγάλος ο πόνος, δεν ξέρει τι να κάνει ο άλλος. Ας σκεφτούμε κι έτσι, λιγάκι και να μη ρίχνομε συνέχεια το λίθο του αναθέματος και γι αυτά δεν φταίν οι χρήστες. Φταίνε οι έμποροι των ναρκωτικών οι έμποροι των εθνών. Αυτούς δεν τους πιάνει κανένας, όμως. Άστε. Θα πω πολλά. Πάνε οι Άγιοι. ...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου