Ο Γέροντας δεν ήταν μόνο γιατρός. Ήταν και κτηνίατρος.

Αγαπούσε τα ζώα.

Εξημέρωσε επιθετικούς παπαγάλους και τούς έμαθε την Ευχή. Εξεπλάγην όταν άκουσα μέσα στο κελλί τον παπαγάλο να επαναλαμβάνη την ευχή.

"Είναι πιό πνευματικός από μένα", είπε. "Εγώ αποκάμνω και κοιμούμαι, αλλ' αυτός αγρυπνεί".

Τελευταία προσπαθούσε να εξημερώση έναν αετό.

Κάποιο Σαββατοκύριακο, στή βόρειο Εύβοια που ησύχαζε, συνέβη το εξής, που μού διηγήθηκε ο ίδιος: 

"Μιά τσομπάνισσα παρακάλεσε να διαβάσω μιά ευχή στο κοπάδι της, γιατί αρρώσταιναν τα γίδια της. Συμφώνησα και έφεραν όλο το κοπάδι κοντά στο εκκλησάκι που έμενα. Στάθηκα μπροστά στο κοπάδι, σήκωσα τα χέρια μου ψηλά και είπα διάφορες προσευχές από ψαλμικούς στίχους που αναφέρονται στην κτίση. Επικρατούσε απόλυτη σιωπή στα ζώα. Κανένα δεν κουνιόταν. Ύστερα κατέβασα τα χέρια μου και ο τράγος κινήθηκε μόνος του. Ήρθε κοντά, μού φίλησε το χέρι και υποχώρησε ήρεμα...

Τά λέω σωστά Πηνελόπη;" φώναξε στην ανηψιά του, που στεκόταν πιό πέρα. "Ναί, Γέροντα. Ακριβώς έτσι έγιναν. Εγώ ήμουν εκεί".

(o μακαριστός δάσκαλος Γιώργος Παπαζάχος για τον γέροντα Πορφύριο )



http://misha.pblogs.gr/